Dává smysl udělat rešerši v jednom vyhledávači (např. Web of Science či Google Scholar) a pak ostatní použít pro doplnění, srovnání a vyhodnotit je klidně i souhrnně.
Jaký jsem použil. Využít různé vyhledávače, zejména ty, které byly zmíněny při výuce. Například (podtržené položky jsou povinné, tučné jsou obzvlášť důležité). Podklady jsou v probíraných dokumentech: Placené elektronické informační zdroje, Další elektronické informační zdroje a Umělá inteligence pro práci s odbornou literaturou. Jde mi o to, abyste si vyzkoušeli různé vyhledávače, databáze, …
Wikipedie, Google
citační databázi Scopus a Web of Science (obě!) a najít tam, kdo citoval článek, který se zabývá přesně mojí tématikou. Tak je možno se dostat k užitečným článkům.
vysokoškolské kvalifikační práce (theses.cz, katalog Univerzitní knihovny TUL)
šedá literatura (NÚŠL, DSpace TUL)
Nástroje
AI:
Perplexity,
Scite_
Google Scholar, cite_, ProQuest
katalogy knihoven, souborný katalog ČR či knihovny.cz (tam je možno prohledávat plný text dokumentů, ke kterým nemáte standardní přístup online)
-
Google Books, katalog knihkupectví (např. Kosmas.cz – když si chcete nějakou koupit)
vedoucí diplomové práce, osobní komunikace, internetová fóra, e-maily
sociální síť
ResearchGate – pro trvalé sledování a fulltexty
Případně zdůvodnit, proč jsem informační zdroj nepoužil.
Obecně postupujte ve dvou krocích:
Najděte užitečné dokumenty v různých vyhledávačích a zdrojích.
U článku, který se zabývá přesně vaším tématem, najděte v citační databázi (např. Google Scholar, Web of Science, Scopus) články, který jej citují.
Jaké informační zdroje (vyhledávače, databáze, …) a zůsoby práce se mi osvědčily, které ne a proč. Uvedené není třeba uvádět k jednotlivým vyhledávačům samostatně, ale možno souhrnně za celou práci.
🔒 Práci posoudí recenzent (domluvte se s kolegou), který bude za výsledek práce spoluzodpovědný. Posuzuje se věcná, jazyková i formální stránka, zejména splnění zadání. Obzvlášť citace musí být uvedeny perfektně po věcné i formální stránce. Na začátek práce se recenzent (přihlášený pod svou identitou) v komentáři vyjádří, zda autor splnil požadavky recenzenta (např. napíše „Vyhovuje“ – netřeba delší posudek). Cílem recenze je, aby se autor dozvěděl, co má špatně.
🔒 Autor bleskurychle (několika větami do 1 minuty) představí dne XXXXX. výsledky semestrální práce s důrazem na zajímavé zkušenosti. Ke své prezentaci vytvoří právě jeden slajd v této prezentaci.